tisdag 7 juli 2009

Morgonen efter åkte vi in till San Gimignano och strosade runt lite. Sedan åkte vi vidare till Montalcino där vi inriktade oss på att handla vin. Se vingården i tidigare inlägg.

På Natten sökte vi upp En camping som vi bott på tidigare när vi var i Italien förra året.
Åsnecampingen...
Campingne hade många "trevliga" inslag till campinglivet. Pool som stängde 24.00, Fotbollsplan med spelande barn till 24.00, sikador, fåglar, betaldusch med varmvatten 3 minuter, åsna 20 meter från tältet som börjar gnägga (åsnegnägg) kl 04.00 och gäss, tuppar och hönor som blir uppretade av åsnan också kl. 04.00. Ca kl 05.00 går solen upp på tältet och alla som någon gång har tältat, vet att när solen skiner på tältet går det inte att sova längre. Summerat var det väldigt spännande att bo på den campingplatsen. Men vi åkte tillbaka dit.

Den här gången fick vi en plats långt från åsnehagen, gässen och den hesa tuppen så vi trodde att det var lugnt. Vi hade inte räknat med åskoväder och regn i massor.
Tur att vi hade ett mycket tåligt fjälltält.
Vaknade av att hela förtältet var blött och marken utanför var bara lera. På med regnkläder för att handla frukost och sedan ta ner tältet.
In med det leriga och genomblöta tältet i bilen och fort därifrån.

Vi åkte mot Montepulciano och besökte ytterligare en mysig liten medeltidsstad.

Vädret klarnade upp på vägen och vi fick tom se lite sol på kvällen när vi satt upp tältet på en lyxig camping som även hade gräs. Medan tältet och regnkläderna torkade i solen handlade vi en lättare middag som vi åt på våra bastmattor utanför tältet.

Vi besökte flera vingårdar. Här var en ekologisk vingård i vid Montepulciano.