lördag 25 juli 2009

Kajak i helgen

Det verkar som om vi ska ut och paddla kajak i helgen.
Tidigt i morgon bitti ska vi hämta brodern för en helg i stockholms skärgård.
Som vanligt utan planering.

Jag blir helt störd utan planering.

Jag vill veta vart vi ska.Vad som kommer hända och vad vi ska ha med oss.
Gärna dagen före och det är den korta förberedelsen.

När man lever med mannen och brodern får man nöja sig med ett fåtal timmar.
Klockan är oo. 32 och de bestämmer att vi i morgon kl.8.00 ska ut och paddla kajak. Det är bara att acceptera eller stanna hemma.

packa sovsäck, kudde, tält, stormkök, mat, hygienarticklar ( återkommer till det) kläder och kamera. Tur att man har tältat tidigare i sommar så man vet vart allt är någon stanns.

Ska man använda smink när man är ute och paddlar kajak?
Jag ser sjuk ut utan smink, det tycker t.o.m. min mamma. Hon brukar fråga mig om jag mår bra när jag inte sminkar mig och då handlar det bara om lite foundation och mascara.
Kameran är med så lite smink får nog följa med, men lika så fjälrävenbyxorna. Dom går inte hand i hand.

Man måste ju se snygg ut på paddelbilderna.

Inga kommentarer: